I Skandinavien finns det många fantastiska restauranger men det finns en brist på bra ställen för de som letar efter en bra stek till ett överkomligt pris. Enda sedan början av 90-talet har Jensens Bøfhus etablerat sig som ett pålitligt val för entusiaster av god stek i hela Skandinavien.
De senaste 15 åren har Jensen vuxit till att bli ett välkänt varumärke inte bara som restaurang. Flertalet produkter med Jensens märke finns numera tillgängliga i livsmedelsbutiker. Sortimentet varierar från färdigmarinerat kött till Coleslaw och färdiga såser.
Kort historia av restaurangen
Från sin början i Aarhus har Jensens idag vuxit till 49 restauranger i Danmark, Sverige och Norge. I Sverige har restaurangen blivit en favorit bland lunchbesökare med ett stort urval prisvärda alternativ.
En vanlig arbetsdag kring lunchtid kan man förvänta sig en fullsatt lokal med hungriga gäster. I restaurangen blir man väl omhändertagen av Jensens personal som sätter kunden i fokus. Inte bara de prisvärda lunchbiffarna utan även den välsorterade salladsbaren har bidragit till att locka kunderna. Du kan också hitta Jensens Bøfhus som steakhouse i Stockholm. Denna kombination har gjort restaurangen populär bland dem som försöker hålla nere på kolhydraterna.
För middagsgäster erbjuder Jensens också ett gott alternativ för dem som letar efter en informell miljö utan att vara beredda att kompromissa på matens kvalité. Ett urval av vin, öl och spritdrycker finns tillgängligt som komplement till middagssteken.
För att locka gäster att återkomma mer än en gång har man ett populärt lojalitetsprogram, Club Jensen’s som belönar trogna besökare med rabatter och specialerbjudanden. Medlemmar i Club Jensen’s har 10% rabatt på den redan prisvärda menyn.
Allt detta har hjälpt till att göra Jensens Bøfhus till en av skandinaviens mest välkända och omtyckta restaurangkedjor. Kombinationen av prisvärda och goda kötträtter, informell men trevlig miljö och god service har blivit en frisk fläkt på den Skandinaviska restaurangmarknaden. De ser ut som att Jensen kommer forsätta ta andelar på marknaden i segmentet mellan billiga snabbmatsrestauranger och dyrare internationella steakhouses.
Lämna ett svar