På senare tid, har efterdyningarna av kreditbedrägerier och online stölder kommer viral, det varit en överraskande stor ökning av antalet kvinnor shoppare online. Statistiken visar att ur 120 miljoner människor som gör online shopping, 24% är kvinnor och denna trend har sträckt snabbt. Det är registrerats att 30-40% av kvinnorna föredrar shopping online. I en nyligen statistisk rapport visar att 6 av varje 10 köp görs av kvinnor. Vad har lett till denna plötsliga uppsving i kvinnor shoppare? Det är ganska knepigt att ändra dem från traditionella köpcentret shoppare till online-shoppare. Detta är eftersom det har varit en uppsättning regler som webbutiker har följt som de har fått se detta otroligt ständigt växande bas av kvinnliga nätshoppare.
Nedan listas några av de tekniker som de har använt för att dra till sig kvinnliga nätshoppare:
Engagerande och uppdatera kunder genom att skicka dem e-nyhetsbrev och annonser, som kvinnor föredrar gå igenom innan de handlar. På House of Lingerie kan du se exakt samma mönster. Många utav kunderna som shoppar på denna sida är kvinnor, och det är ingen slump att det är så. Med rätt marknadsföring och information som publiceras på sidan, når man rätt.
Kuponger och presentkort ges med jämna mellanrum för att säkerställa regelbundenheten i sina kunder och hålla dem intresserade.
Konsument recensioner spelar en viktig roll genom att ge en bättre information av produkten och hjälpa kunderna i beslutsfattandet.
Det sista steget som är inblandade är ökningen av personer som använder surfplattor och mobila enheter, eftersom dessa är bekväma för online-användning, de har blivit användbara verktyg i online shopping.
En annan viktig aspekt som har lett till denna ökning av kvinnor shoppare online är lanseringen av webbapplikationer och olika appar till våra smarttelefoner, att vara en av de säkraste sätten för att betala dina räkningar och hantera pengar på internet. Dessa program körs en säker och säker databas därav kan vara betrodda för online-aktiviteter som shopping. Detta har imponerat många kvinnor klienter som sparar en massa tid och pengar genom att göra sin shopping online vet hela processen är skyddad. Detta är allmänt rekommenderad som kunder inte behöver dela deras privata information till webbplatsen.
En studie visar att kvinnor är låg risk shoppare de föredrar trappa upp långsamt till högre prissatta varor men när de gillar en näthandel som de kommer att hjälpa växa en fläkt bas genom att dela erfarenheter med sina vänner och vara en del av det som en lojal kund också. Denna kedjereaktion har lett till en boom i online-industrin och en ökning av kvinnor shoppare online. Eftersom det är lättare att bete kvinnor med hopp om en bra shopping, gör online säljs sitt bästa för att ge den ultimata avslappnad shoppingupplevelsen på ett enkelt sätt.
Lämna ett svar